Tuesday, February 24, 2009

Satisfying Your Thirsty Skin : Water-based Vs. Oil-Based :

I think we're having fun.
I think our customers really like our products. And we're always trying to do better.
by Steve Jobs (CEO Apple, Former CEO Pixar Animation Studios)


Dear Readers and Loyal Users of Olynn : Firstly due to some unforeseen circumstances (terlalu banyak khenduri arwah yang perlu I hadiri pada hujung bulan ini mulai tomorrow nite- Beginning from late Dec 08 - Jan 09, my family had lost Pak Anjang, Makcik Asiah, Pakcik Dahlan, Abg Ami, Mak Lang). So, in respect of all the loved ones, I am gonna postponed our Selamba Hi-Tea to a later date.
Insya-Allah
Please do not feel disappointed about this, as WE WILL DEFINITELY BE HAVING IT AND WHEN IT HAPPENS, IT'S GONNA BE A BLAST!!


Our topic for the day is water-based skincare product. Is it good? Sesuai ke untuk I? Awatnye cair sgt? Camne nak control usage, mesti cepat abis?? Sering kali kita dengari berkenaan persoalan, kepentingan produk rawatan kulit yang berasaskan air. So, nampak gayanya apa yang penting about it?? Kadangkala naik bingit telinga I nak menegakkan pendirian I - I yang sememangnye adore sangat pada Olynn H2O series!! Mungkin kebanyakan daripada kita semua akan berubah pendirian selepas membaca blog ini. Allow me to inform you, the immensity of this products :-)

Kebaikan Produk Olynn H2O Series:

You all could call me biased about it. Firstly bila I tengok the brosur, I've fallen in love with it. Sememangnya I really like the concept and I suka the way Olynn present their products. Even the brochure looked very subtle in the color, very classy and ada earthy elements. Konsep produk berasaskan air dan bebas minyak (oil-free or maybe minimal oil) automatically menarik perhatian I to try it. I really hope that one day Olynn (Cashflow Horizon Sdn Bhd) dapat mengeluarkan lebih banyak produk di masa hadapan. So far, I serta ramai rakan sekerja (yang I dah promo guna produk Olynn) berpuashati dengan produk H2O yang tinggi kualitinya. As for those yang pernah cuba dan jadi pengguna setia, memang dapat merasai bahawa produk ini menyerap kelembapan secara efektif tanpa membuat pori muka tersumbat, thus making you feel as good on the inside as you look on the outside.

Pro

Produk berasaskan air ini memberi laluan kepada setiap jenis kulit (baik jenis berminyak atau kering) dengan cara sistem penjagaannya yang menyeluruh.

Penggunaan teknologi berasaskan air dalam Olynn H20 Series memberi kesan kelembapan yang tinggi dan pada kulit kita. Ianya menyalurkan bahan2 asas yang digunakan (yakni good for the skin) straight to the skin like a natural process dimana ianya reproduce and enhance sistem kelembapan asal kulit. Ini akan menghasilkan kelembapan maksimum dan penyaluran optimum dalam khasiat dan penjagaan tanpa mengganggu proses semulajadi & keseimbangan kulit.
Con

Bagi setiap produk yang kebanyakannya berasaskan minyak, dapat membuktikan kesan yang efektik pada kulit muka kita, tahap peratusan kandungan minyak di dalam sesebuah produk itu perlu diubah-suai mengikut kehendak kulit masing-masing.
Contohnya : Jenis kulit kering memerlukan banyak kelembapan, sementara kulit jenis berminyak memerlukan tahap kelembapan yang berkurangan.

Sesungguhnya jika ianya berhubungrapat dengan rawatan kulit, KITA tidak mungkin akan "have too much water". Untuk pengetahuan semua, kulit memerlukan air untuk sentiasa sihat dan berseri. Apa jua jenis kulit sekalipun, pasti akan dapat the goodness daripada produk ajaib yang berasaskan air daripada Olynn H2O Series.


Apakah kebaikan Olynn H2O Series jika dibandingkan dengan set rawatan kulit konvensional yang lain?
Jawapan:
  • Set produk berasaskan air ini tidak mengandungi bahan awet yang mencemarkan alam sekitar dan akan menimbulkan reaksi buruk pada kulit muka. Ianya berperanan selaku saliran yang menyambungkan bahan-bahan asas terus kepada lapisan dermis di bawah kulit. Ini akan memberi kesan kelembapan yang menakjubkan di tahap lapisan kulit, di mana kulit kita akan dapat dirasai lebih gebu. Bottom Line : Yang pasti, dengan H2O ini kulit terus dapat meraut segala faedah/kebaikan dengan lebih efektif & berkesan. Dengan menggunakan produk Olynn H2O, ianya menguncikan segala kelembapan pada epidermis kulit di lapisan teratas sekali.
  • Menghilangkan kedahagaan kulit - H2O Cleansing Gel, berupa ketulan gel yang bertukar menjadi pencuci yang lembut di mana ia amat sesuai untuk kulit kering, sensitif atau kulit matang. Amat sesuai untuk individu yang suka akan rasa sabun bercampur air tanpa merasa ketegangan dan kekeringan kulit. Melembut dan melembapkan kulit semasa mencuci.
  • Kulit berkombinasi is the most common skin type in the world. Kebanyakan kit mempunyai T-zon yang berminyak seperti di dahi, hidung dan/atau dagu. It is best to use water based cleansers when you have combination skin.

  • Tidak dinafikan walau apa jenis kulit pun, yang terbaik setakat ini adalah pelembap Olynn H2O Series (for me). Terdapat banyak penyelidikan telah dilakukan dimana hanya pelembap berasaskan air yang mengandungi glycerin akan berfungsi sebenarnya kerana dapat menyerap kelembapan pada kulit muka.

  • Kulit muka lelaki biasanya lebih berminyak, tebal dan kasar.
    Penjagaan kulit muka lelaki adalah berbeza dengan skin care for women. Men’s skin selalunya tebal dan kasar dari kaum hawa dan lebih berminyak dengan pori-pori yang agak besar. Cara yang terbaik untuk mengelakkan pori muka dari tersumbat adalah dengan selalu membasuh muka. Jika tersumbat, kemungkinan besar akan menghadapi masalah jeragat, jerawat dan growing of baby hair di muka. Masa ada masalah ini, I syorkan Olynn H2O set (especially H2O cleansing gel). Because skin for men is different, products used should be gentle, hydrate the face etc.

  • INSTANT GLOW : Steam and gently exfoliate the skin to remove dirt and dead cells. Selalulah opt for water-based products ok. (Yang Ni Tip Make Up ok) For a no make-up person (like me), put on mascara with primer and the twinkle in your eyes will do the talking. Choose gloss over lipstick.


Pengguna setia produk Olynn H2O Series (Pn Azlina & Cik Zakiyah) - Minta maaf, lighting tak mencukupi - still anggun!



General Info:

  • Ingin saya ingatkan semua : Merujuk kepada jenis kulit kita, selalunya ia dilihat dari segi tona, tekstur dan saiz pori kulit muka. Apa yang I cuba jelaskan adalah, jika ada peluang - do try H2O Olynn Series. Even if you rasa, kulit you bermasalah, then masih boleh mencuba Olynn Series yang memang mempunyai beberapa range jenis kulit termasuk yang bermasalah jerawat dan jeragat.

  • Contohnya, eventually bila umur I dah ke arah 40an, kemungkinan I juga akan mencuba Olynn Unique Clarifying Cleanser kerana cleanser ini jenis tak banyak buih, sedikit berkrim dan lembut untuk skin I yang akan beransur ke arah kering/mature skin (usia 40an maaaa!!!)

  • Kegunaan toner pula membantu membersih sisa cleaner di kulit muka. Separuh orang akan kata bahawa jika guna kulit akan sekata dan tegang. True coz I rasa macam tu! But ada juga yang kata ianya untuk mengseimbangkan nilai PH di kulit muka lepas dicuci. Some pakar said that toner is not needed, walaupun I think ramai kita memilih untuk menggunakannya. Betuullll TAK???

  • Bila memilih pelembap muka lak, di kepala harus ingat apa jenis kulit kita ada??? (Ni tidak...bila nak beli skincare, alway tergesa-gesa - nak continue grocery shopping la, nak kena amik anak from babysitter la.....NO : take your time, get to know the ingredients, analyze the skin if they happen to hv the machine there)


  • Semua orang boleh guna pelembap walaupun jika kulit muka mempunyai sebum (kalenjar yang menghasilkan minyak di kulit) yang berlebihan, namun kita tidak akan ketahui samada kulit kekurangan air (kelembapan).
  • Dan bagi orang yang kulit jenis berminyak, cuba baca artikel di belakang produk - cari produk non-comedogenic (specifically formulated to prevent the growth of acne and skin reactions) atau bebas minyak, supaya pori tidak tersumbat di kulit muka.
  • As for me, sometime bila nak datang bulan (muka pun dok keluaq la jerawat bertimbun di dagu, dahi & hidung). As I am a person who likes to read, jadi secara otomatik, I akan bertukar my rutin mencuci untuk 2 minggu seterusnya dengan menggunakan Olynn Unique Tea Tree Oil which contain licorice, which has anti-inflammatory properties. Dua produk utama ini I guna bila dekat nak period so that it can prevent the sensitive reaction of skin and soothe red, irritated and blotchy skin. So, now you know. I do mix and match my clothing and also my skincare regime according to my need.



So at the end of the day....... This is all personal preference! Tepuk Dada Tanya Selera! Like what the Late Aristotle said - Good habits formed at youth make all the difference.

C'est la vie Mon Cheri




This blog act as a Retail Counter for those interested in purchasing the products, you call me at 012-9739941 or email me at chiah.olynn@gmail.com for orders, payment and delivery method. Delivery is available for orders above RM100 within Klang Valley.

No comments:

Post a Comment