Saturday, January 31, 2009

...CLUELESS about Cbuckthorn?


There's lots of people in this world who spend so much time watching their health that they haven't the time to enjoy it. ~Josh Billings

Haruskah I ambil dietary herbal supplement called CBUCKTHORN.

Haruskah I ambil kapsul vitamin atau lain produk supplement diet sebagai sebahagian daripada permakanan harian kita? Bukankah kita boleh mendapatkan segala khasiat vitamin & galian dari apa yang kita makan.

Daripada I menjawab soalan ini terus dgn jawapan YA atau TIDAK, I opt for MAYBE. Memang sahih tidak ada pengesahan daripada penyelidikan yang dibuat bahawa jika kita ambil supplement (be it, dietary or vitamin), kita tidak akan dijangkiti penyakit kronik. However, taking supplements will help ensure you are getting enough of nutrients that may be missing from your daily diet.

Eating a healthy, well-balanced diet should provide you with all of the individual nutrients you need. Malangnya, tidak semua daripada kita yang mempunyai permakanan yang menyeluruh. For example, I am a person who hate fruits and vegetables, jadi semestinya saya tidak akan mendapat zat vitamin C yang mencukupi dan sama juga dengan sahabat saya yang tidak suka minum susu, maka dengan pantas kita akan membuat analisa sendiri bahawa beliau kekurangan kalsium dalam diet harian beliau. Semestinya saya & rakan kerja saya perlu mengambil Cbuckthorn sebagai pelengkap nutrisi kami. And yes, we both took cbuckthorn twice in a day (1 capsule in da morning and 1 at 6pm).

Mengambil multivites dalam jadual harian bukanlah menyusahkan atau mahal, malah amat senang sekarang ini especially as it is easily found on the rack at pharmacy or supermarkets, in various bentuk seperti kapsul, tablet, serbuk atau energy bars or drinks, with that; kita tahu bahawa badan akan mendapat vitamin & galian yang perlu.



Apa itu CBuckthorn :

Supplement Herba Tambahan ini dikatakan mempunyai nilai perubatan yang tinggi. Amat tinggi nilainya dari sumber asli Vitamin E. Ia adalah berbeza dari vitamin atau supplement garam galian. Herba atau pohon renek botanik adalah salah satu konsep perubatan yang tertua diketahui manusia dan asas untuk banyak ubatan moden. As what we have normally read, zaman primitif dan tamadun kuno dahulu kala banyak menggunakan herba untuk mempercepatkan proses sembuh, sepertimana yang sediakala diamalkan oleh sesuatu budaya di sekitar dunia. In fact, the World Health Organization has estimated that 80% of the world's population continues to use traditional therapies, a major part of which are derived from plants.

Cbuckthorn adalah ekstrak herba semulajadi yang berfungsi sebagai pelengkap nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan.

Isi Kandungan Utama :
  1. Seabuckthorn - Jenis pohon beri yang mempunyai kaedah nutrisi & vitamin yang tinggi dalam menyembuhkan penyakit. Buah beri cbuckthorn mengandungi lebihkurang 10 vitamin yang berbesa dan sisa elemen asid buah, gula & minyak. Ianya kaya dalam protin dan mengandungi 18 asid amino.

  2. Lycium Seed Oil - Dari segi kecantikan, minyak benih lycium dapat mencantikan & mengurangkan parut di kulit muka. Juga boleh mengurangkan risiko arteri tersumbat, darah tinggi & merendahkan kadar kolesterol dalam badan.

  3. Cordyceps - Memperkuatkan sistem imunisasi badan. Enhancing and strengthening of the immune system. Cordyceps is supposed to increase the number of the Natural Killer Cells, which are responsible for the body defense against viruses and bacteria. Some trials show that the fungus works effectively in the leukemia stricken individuals. Juga terbukti dalam memperhebatkan fungsi seksual pada leaki dengan menambahkan hormon seks yakni bermakna ianya bagus dalam membenteras kemandulan. Mempertingkatkan pembinaan tisu otot dan prestasi fizikal. Those Chinese athletes, who use Cordyceps, tend to show better results than the other sportsmen. Dan akhir sekali, mengandungi kesan anti-penuaan dan mengurangkan rasa mudah letih. The fungus works as an antioxidant and increases cellular formation, especially in the elderly patients. It also promotes more restful sleep, soothes the nervous system, and reduces anxiety, thus working as a sedative.

  4. Ginseng - Research has also shown that ginseng can boost the effectiveness of antibiotics and flu vaccinations, has also been shown to reduce blood sugar levels to reasonable levels for people who have type-2 diabetes, correcting erectile dysfunction, lowering the risk of cancer, and dozens of other health conditions.

Khasiat produk ini :

(lelaki & perempuan)
Memandangkan yang produk ini adalah pertama seumpamanya di dunia.....

    • membantu menambahkan tenaga
    • membantu mengawal selera makan
    • memperbetul sistem tubuh badan
Terutamanya kepada kaum perempuan
  • membantu sistem dalaman wanita
  • membantu dalam keintiman suami isteri
  • membantu mengawal bau badan

Amalan - amalan sihat yang perlu diambil kira
bila mengambil Supplemen Tambahan "CBuckthorn":
  • Cuba untuk mendapatkan diet yang sihat & menyeluruh. Dengan mengambil Cbuckthorn tidak bermakna kita boleh amalkan diet yang tidak sihat dan berharap agar ianya dapat melengkapkan diet permakanan harian kita. For me, I have cut down on junk-food, masakan yang berlemak dan berminyak. Saya juga lebih fokus dan peka ke arah permakanan nutrisi yang mempunyai jumlah yang tinggi seperti sayuran & buahan, produk low-fat dairy, daging tak berlemak, ikan, kekacang seperti dal. I tried to cut down on my chicken intake but sometimes I do indulged dengan 1 bucket of KFC with the family.

  • Memang sudah menjadi kebiasaan sifat manusia. Jika sesuatu produk itu terbukti berkesan, maka secara automatik, kita akan mengambil dalam dos yang tinggi. Disini, ingin saya tegaskan supaya jangan mengambil dos supplement diet yang berlebihan. Hanya untuk info, sebahagian daripada vitamin seperti D, A & B6; jika diambil berlebihan dan dalam jangkamasa yang lama adalah tidak baik untuk kesihatan.

  • Jangan lupa, banyak minum air masak/warm water pls!

  • Harus ikuti arahan pengambilan dos seperti yang tertera pada label. Ini penting. Fahami dengan betul kandungan label. Seperti yang disebut pada label, supplemen tambahan akan memberi kesan tertentu pada struktur and fungsi di bahagian badan. Ianya tidak pernah memberi kenyataan bahawa ianya dapat menyembuh sesuatu penyakit. Khususnya seperti supplemen diet, jika ianya berkesan pada badan seseorang, tidak bermakna akan memberi kesan yang sama pada diri kita! Betul tak??? Maybe, pada diri kita akan mendapat reaksi yang agak perlahan. So brace yourself and do take it slow :)

Testimoni:
  1. Kulit muka more radiant looking. Not too dry or oily.
  2. Jika dulu I mudah letih, tidur awal but nowadays I can go on till around 2am. (once again, stop giving me that dirty look ok)
  3. Melancarkan perjalanan darah
  4. improve and make sex with our halal partner even better coz kita dah tak mudah rasa letih
  5. mengurangkan rasa sakit senggugut semasa datang haid
  6. badan rasa ringan (coz with combination of trimmax & cbuckthorn) coz kita banyak kentut - buang angin, perut pun tak buncit & rasa kembung
  7. for those yang ada discharge or keputihan, pengambilan yang berterusan selama 3 bulan (at least) dapat mengurangkan, malah ada yang mengesahkan bahawa penyakit yang mereka alami selama ini terus hilang

Thoughts to Ponder:
Ingin saya mengingatkan semula kepada semua pembaca. Oleh kerana produk ini sangat berkesan kepada saya tidak bermakna ianya akan memberi kesan yang sama kepada semua pengguna. Like for instance, one of my girlfriend and my sister were feeling a bit giddy on the first day. The next day, they were up and about like normal! So, remember Tuhan telah mencipta kita dan setiap individu adalah berbeza dari semua segi.
Anda semua mesti akur dgn mengambil dos yang betul seperti yang disarankan. Remember, Olynn Marketing would have done a proper research on this, therefore do follow the instruction and do not get carried away with excitement, when you have seen the result that you wanted! Produk ini diluluskan selamat dimakan tanpa kesan sampingan oleh KKM, HALAL dan dihasilkan di kilang berstatus GMP.

Harus saya ingatkan juga bahawa JIKA anda mengalami kesan reaksi yang agak negatif dlm masa yang berpanjangan, tolong berhenti. BUT SO FAR, I takde menerima sebarang aduan yang negatif. You must listen to what the body is saying to you. One does not need to suffer to be healthy, ok. I harap dalam masa yang sama, you'd promised yourself that you would also want to keep track of any health benefits you experience after taking cbuckthorn so that you may be able to contribute something to ongoing research on it. Janganlah ada di antara kita semua harapnya, yang akan war-warkan berita yang negatif kepada orangramai.
Apa kata mulai sekarang, kita war-warkan berita tentang kejayaan kita dengan cbuckthorn pulak!






This blog act as a Retail Counter for those interested in purchasing the products, you call me at 012-9739941 or email me at chiah.olynn@gmail.com for orders, payment and delivery method. Delivery is available for orders above RM100 within Klang Valley.

No comments:

Post a Comment